default iconVroegsignalering

Heeft u een achterstand in het betalen van rekeningen van uw verhuurder, zorgverzekeraar, energieleverancier of Vitens? Dan geven die organisaties een signaal daarover aan ons door. U kunt dan zo vroeg mogelijk hulp van ons krijgen bij geldzorgen, zodat uw geldzorgen niet groter worden. Dit is landelijk zo afgesproken en we noemen dit 'vroegsignalering'.

Welke hulp kunt u krijgen?

Wij kunnen u helpen u bij het krijgen van de juiste hulp. Misschien heeft u recht op extra geld, zoals zorg- en huurtoeslag. Of wij kunnen u helpen om met de organisatie af te spreken dat u de rekening in delen mag betalen. Onze hulp is gratis.

Hoe kunt u hulp van ons krijgen?

Wij laten u weten welke organisatie een achterstand in betalen aan ons heeft doorgegeven. Dat doen wij op de volgende manieren:

  • u krijgt een brief
  • of u krijgt een e-mail
  • of wij komen langs en bellen bij u aan. Bent u niet thuis? Dan doen wij een kaart in uw brievenbus.

Wij vragen u in die brief, e-mail, of op de kaart om contact met ons op te nemen.

Janine vertelt over vroegsignalering

By showing the video you accept the terms and conditions and privacy policy of Youtube.

Zelf afspraken maken over betalen

Heeft u een rekening gekregen en heeft u problemen met het betalen daarvan? Dan kunt u ook zelf contact opnemen met de organisatie die de rekening naar u stuurde. U kunt bijvoorbeeld vragen of u de rekening in delen mag betalen.

Heeft u geen achterstand in het betalen van rekeningen? Dan hoeft u niets te doen. Wilt u informatie over uw betaling? Neem dan contact op met de organisatie die de rekening naar u stuurde.

Hulp bij geldzorgen of schulden

Heeft u geen brief, e-mail of kaart van ons ontvangen? Maar wilt u wel hulp bij geldzorgen of schulden? Kijk dan op de pagina Schuldhulpverlening.