Een klacht over de gemeente

Bent u niet tevreden over hoe de gemeente u heeft behandeld? Bijvoorbeeld omdat u geen antwoord heeft gekregen op een brief of e-mail? Of omdat een medewerker of bestuurder onbeleefd is geweest? Dan kunt u een klacht indienen.

Goed om te weten

Voorwaarden

  • U moet uw klacht in het Nederlands schrijven.
  • Uw klacht mag niet anoniem zijn.
  • Uw klacht mag niet discriminerend zijn.

Klacht online melden

U kunt online een klacht indienen. Hiervoor heeft u DigiD of eHerkenning nodig.

Klacht indienen per post

Wilt u uw klacht indienen per post? Schrijf de gemeente een brief met daarin:

  • Uw naam en adres.
  • Waarover u een klacht indient.
  • Uw handtekening.

Stuur uw brief naar:

Gemeente Zevenaar
College van burgemeester en wethouders
Postbus 10
6900 AA Zevenaar

Klacht over buurt

Heeft u een klacht of tip over uw buurt? Verlichting in uw straat kapot? Zwerfvuil? Verstopte riolering? Losse stoeptegel? Een omgewaaide boom? Maak een melding.

Proces

Wat gebeurt er met uw klacht?

  • De gemeente beoordeelt uw klacht vertrouwelijk.
  • Een klachtenbehandelaar van een afdeling die niet betrokken is bij uw klacht behandelt uw klacht.
  • De klachtenbehandelaar kan u uitnodigen voor een gesprek of eventueel een hoorzitting.
  • Binnen 6 weken krijgt u een brief met de beslissing over uw klacht.

Nationale Ombudsman

  • Bent u het niet eens met de beslissing of met de manier waarop uw klacht is behandeld? Dan kunt u terecht bij de Nationale Ombudsmanexterne-link-icoon.
  • Bent u het niet eens met een besluit van de gemeente? Dan kunt u geen klacht indienen. Wel kunt u bezwaar maken.

Klachtenjaarverslagen

Wilt u weten welke klachten afgelopen jaren zijn binnengekomen? Bekijk het overzicht van alle klachtenjaarverslagen tot 2018externe-link-icoon.