Meldpunt moeilijke teksten
Wij vinden het belangrijk dat alle inwoners onze teksten begrijpen. Heb je een moeilijke brief of e-mail van ons gekregen? Of begrijp je de tekst op onze website niet? Laat het ons weten. Wij zorgen dan voor een tekst die wel duidelijk is.
Hoe meld ik een moeilijke brief, e-mail of webtekst?
- Maak een foto of kopie van de tekst die je moeilijk vindt of niet begrijpt.
- Staan er persoonsgegevens in de tekst? Bijvoorbeeld jouw adres of BSN-nummer of informatie over jouw gezondheid? Maak die gegevens dan onleesbaar. Bijvoorbeeld met een zwarte stift. Als we een tekst krijgen waar toch persoonsgegevens in staan dan maken wij die zelf onleesbaar voordat we aan de slag gaan met de tekst.
- Stuur de kopie naar ons toe. Dit kan via het contactformulier of via de post (Team Communicatie, Postbus 10, 6900 AA Zevenaar)
Wat gebeurt er met mijn melding?
Wij kijken of we de tekst makkelijker kunnen maken. Je krijgt de makkelijker te lezen tekst van ons. Heb je een vraag over de inhoud van de tekst, dan nemen wij contact met je op. Daarom is het belangrijk dat je jouw e-mailadres en telefoonnummer erbij zet.