Meldpunt moeilijke teksten

Wij vinden het belangrijk dat alle inwoners onze teksten begrijpen. Heeft u een moeilijke brief of e-mail van ons gekregen? Of begrijpt u de tekst op onze website niet? Laat het ons weten. Wij zorgen dan voor een tekst die wel duidelijk is.

Hoe meld ik een moeilijke brief, e-mail of webtekst?

  1. Maak een foto of kopie van de tekst die u moeilijk vindt of niet begrijpt.
  2. Staan er persoonsgegevens in de tekst? Bijvoorbeeld uw adres of uw BSN-nummer of informatie over uw gezondheid? Maak die gegevens dan onleesbaar. Bijvoorbeeld met een zwarte stift. Krijgen wij een tekst waar toch persoonsgegevens in staan? Dan maken wij die zelf onleesbaar voordat we aan de slag gaan met de tekst.
  3. Stuur de kopie  naar ons toe. Dit kan via de mail (datkanduidelijker@zevenaar.nl) of via de post (Team Communicatie – Heldere Taal, Postbus 10, 6900 AA Zevenaar) 

Wat gebeurt er met mijn melding?

Wij kijken of we de tekst makkelijker  kunnen maken. U krijgt de makkelijker te lezen tekst van ons. Heeft u een vraag over de inhoud van de tekst, dan nemen wij contact met u op. Daarom is het belangrijk dat u uw e-mailadres en telefoonnummer erbij zet.

Vragen?

Heeft u vragen over het meldpunt moeilijke teksten? Neem dan contact met ons op.