Het gemeentehuis is geopend van maandag t/m donderdag 8.30-17.00 uur en op vrijdag 8.30-12.30 uur. Op de pagina Coronavirus vindt u alle corona-informatie, o.a. over de gemeentelijke dienstverlening.
Klacht over behandeling gemeente
Goed om te weten
Voorwaarden
- U moet uw klacht in het Nederlands schrijven.
- Uw klacht mag niet anoniem zijn.
- Uw klacht mag niet discriminerend zijn.
Klacht indienen online
U kunt online een klacht indienen. Hiervoor heeft u DigiD of eHerkenning nodig.
Klacht indienen per post
Wilt u uw klacht indienen per post? Schrijf de gemeente een brief met daarin:
- Uw naam en adres.
- Waarover u een klacht indient.
- Uw handtekening.
Stuur uw brief naar:
Gemeente Zevenaar
College van burgemeester en wethouders
Postbus 10
6900 AA Zevenaar
Klacht over buurt
Heeft u een klacht of tip over uw buurt? Verlichting in uw straat kapot? Zwerfvuil? Verstopte riolering? Losse stoeptegel? Een omgewaaide boom? Maak een melding.
Proces
Wat gebeurt er met uw klacht?
- De gemeente beoordeelt uw klacht vertrouwelijk.
- Een klachtenbehandelaar van een afdeling die niet betrokken is bij uw klacht behandelt uw klacht.
- De klachtenbehandelaar kan u uitnodigen voor een gesprek of eventueel een hoorzitting.
- Binnen 6 weken krijgt u een brief met de beslissing over uw klacht.
Nationale Ombudsman
Niet eens met uw besluit over uw klacht
- Bent u het niet eens met de beslissing of met de manier waarop uw klacht is behandeld? Dan kunt u terecht bij de Nationale Ombudsman.
- Bent u het niet eens met een besluit van de gemeente? Dan kunt u geen klacht indienen. Wel kunt u bezwaar maken.