Important message

Vanwege de coronamaatregelen gaan de publieksbalies van het gemeentehuis op maandag & woensdag om 17.00 uur dicht (i.p.v. 19.30 uur). De ingang van de Turmac Cultuurfabriek (en het gemeentehuis) is vanwege werkzaamheden tijdelijk aan de straat Hydrofoor.

Geld voor lokale ondernemers voor controles op coronatoegangsbewijzen

22 oktober 2021
Horecaondernemers, verenigingen met een kantine en organisatoren van evenementen uit de gemeente Zevenaar kunnen aanspraak maken op geld om de controle op coronatoegangsbewijzen en identiteitsdocumenten te ondersteunen en vergemakkelijken.

Dit geld komt van het kabinet. Zij hebben besloten om 45 miljoen euro te verstrekken onder alles Nederlandse gemeenten. Wij hebben ervoor gekozen het Zevenaarse deel volledig aan onze lokale ondernemers die te maken hebben met die controle, te geven.

Gemaakte kosten terugkrijgen

Met het geld kunnen de daadwerkelijk gemaakte kosten voor het controleren van coronatoegangsbewijzen gecompenseerd worden. De voorwaarde is dat het gaat om kosten die gemaakt zijn voor controles tussen 22 september 2021 en 31 december 2021. Wij vragen  ook om een bewijs waarmee de ondernemer aantoont dat deze kosten zijn gemaakt.

Hoe aanvragen

Aanvragen kan via een inventarisatieformulier. Stuur alle facturen van de gemaakte kosten mee. Als het gaat om kosten die nog gemaakt worden, vragen wij om de offerte mee te sturen.

csv Download hier het registratieformulier

Wanneer indienen

Het is belangrijk dat wij het inventarisatieformulier met bijlagen voor zondag 7 november 2021 hebben ontvangen. Mail dit naar facturen@zevenaar.nl. Vermeld in het onderwerp ‘CTB gelden’. Doe dit op tijd. Aanvragen die later binnenkomen, nemen wij niet in behandeling.

Vervolg

Na 7 november 2021 bekijken wij hoeveel aanvragen wij hebben ontvangen en hoe wij de bijdrage van het kabinet eerlijk kunnen verdelen. Het kan nodig zijn om een maximumbedrag per aanvraag in te stellen. Wij informeren alle ondernemers zodra we weten hoe we de bijdrage eerlijk kunnen verdelen. Uitbetaling vindt plaats nadat de kosten zijn gemaakt en dit is aangetoond met facturen.

Vragen

Neem gerust contact op via gemeente@zevenaar.nl of (0316) 595 111. Wij hopen dat dit geld helpt bij de controle op de coronatoegangsbewijzen en identiteitsdocumenten.