Automatische incasso belastingen

Goed om te weten

Het aantal termijnen is afhankelijk van het moment dat u de aanslag ontvangt. Het merendeel van de aanslagen wordt in 8 termijnen van uw rekening geschreven. Is het aanslagbedrag lager dan € 50?
Dan wordt de aanslag in 2 termijnen afgeschreven.

  • Voor automatisch betalen betaalt u geen extra kosten
  • U betaalt maandelijks een gelijk deel van de belasting die u moet betalen. Op de laatste werkdag van de maand wordt het bedrag afgeschreven
  • Zorg ervoor dat er voldoende op uw bankrekening staat
  • Automatisch betalen loopt normaal gesproken gewoon door. Volgend jaar betaalt u uw aanslag dan weer automatisch
  • Automatische incasso is niet mogelijk voor aanslagen boven de € 10.000,-
  • U kunt elke automatische afschrijving laten terugboeken. Kijk op uw internetbankieren of neem contact op met uw bank
  • Wilt u niet automatisch betalen? Dan betaalt u de belasting voor het hele jaar in 1 keer
  • De betalingstermijn voor de meeste aanslagen is 2 maanden. De vervaldatum van de aanslag staat vermeld op de aanslag
  • U kunt automatisch betalen op elk moment stopzetten. U hoeft niet uit te leggen waarom.

Automatische incasso aanvragen, stoppen of bankrekeningnummer wijzigen regelt u dus allemaal online.


Betalingsregeling

Kunt u de aanslag niet in een keer betalen? Dan kunt u een machtiging voor automatische incasso afgeven. Is dit niet mogelijk? Neemt u dan contact op met team belastingen via telefoonnummer (0316) 595 111.